ÅRETS HANDICAPREVISION ÄR NU GJORD

I början av januari gjordes alla höjningar i årets handicaprevision automatiskt i GIT. Ni 47 medlemmar som blev höjda fick ett mail från GIT någon av de första dagarna i januari.

I fredags hade vi i handicapkommittén diskussioner om de föreslagna sänkningarna och beslöt att som tidigare år följa förslagen i GIT. Det innebär att 29 medlemmar blev sänkta med ett eller två slag. De har fått mail om ändringen från GIT.

För 179 medlemmar blev resultatet ingen förändring och ni har heller inte fått något mail från GIT.

Det är klart färre förändringar i den årliga revisionen mot första året som detta systemet tillämpades och det beror på att våra handicap har blivit mer och mer rättvisande mot vår spelstandard i och med att vi registrerar alltfler ronder.

Vi vill påminna om att ju fler ronder man registrerar desto mera stämmer handikappet överens med hur vi spelar. Det gäller att registrera inte bara bra ronder och heller inte bara dåliga ronder utan så många ronder som möjligt. När vi 2020 får ett världshandicapsystem kommer detta att bli ännu viktigare.

Om ni har några frågor är ni välkomna att kontakta christina.pernvi@gmail.com

Golfhälsningar från Kenta Lantz, Claes Persson och Christina Pernvi i Gripsholms Regel- och Handicapkommitté.

Datum: 2018-01-15 12:34