Framgångar för Gripsholmstjejer

Gripsholms Golfklubb har i år två tjejer som har kvalificerat sig för Skandia Cup Riksfinal som spelas i Stenungsund 30-31/8. Det är Amelie Sigemar och Elin Wetterstrand-Sjöberg. Båda två vann sina respektive klasser på Kyssinge Golfklubbs regionkval den 12/8. Amelie vann Flickor 15 och Elin Flickor 13. De har innan det också klarat av klubb och gruppkval för att ta sig hela vägen till Riksfinal. Till Riksfinalen är det 16 stycken kvalificerade i varje klass från hela landet. För Amelie är det tredje finalen på raken medan Elin gör sin första final.

Samma vecka hann Amelie också med att tävla på Kungliga Drottningholms JMI tävling, där tog hon en mycket fin 5:e plats i tufft motstånd. Hon avslutade veckan med att åka till Skåne och spela en Nordea Future Tour tävling på Tomelilla. I regn och rusk knep hon åter en mycket fin 5:e plats och blev med det näst bästa amatör. Tre tävlingar på en och samma vecka, oerhört tufft och imponerande!Agnes/Elin

Datum: 2014-08-25 15:03