Handikapprevision

Handikapprevision.

Precis som i fjol kommer klubbens handikapp-kommitté att genomföra en revision av handikappen inför 2014 års säsong. Så snart listorna är tillgängliga i GIT, vilket de ska vara i början av januari, kommer vi att gå igenom dem och göra justeringarna. Justeringarna bygger på statistik från redovisade rundor och det behöver vara minst fyra redovisade rundor under 2013 eller minst 8 de senaste två åren. Färre registrerade rundor anses vara ett för litet underlag.

Alla som får sitt handikapp justerat kommer att få ett mail, och vi räknar med att vara klara i mitten/slutet av januari då också eventuella ändrade handikapp kommer att finnas i GIT.

Vi vill också passa på att påminna dig som kanske glömt att registrera någon runda att göra detta innan slutet av december, annars kommer rundan inte att vara med i årets revision. Tänk också på att det behövs minst fyra registrerade rundor under 2013 för att få EGA Exakt Tävlingshandikapp för 2014. Har man inte fyra rundor får man EGA Exakt Tävlingshandikapp för 2014 så snart det finns tre registrerade rundor. Om du har klubbhandikapp har du EGA Exakt Tävlingshandikapp.

På Min golf ser du om du har EGA Exakt Handikapp och i förekommande fall hur många rundor till som behöver registreras.

Om du har någon fråga, kontakta Christina Pernvi på mail, christina.pernvi@telia.com

Handikappkommittén Gripsholms Golfklubb

Christina Pernvi, Claes Persson, Kenta Lanz