Nytt från Terrassen

Hej alla glada Gripsholmare!

Så var det äntligen dags för en ny säsong här på Gripsholms GK och vi är så glada att dra igång igen efter vintervilan! Vi tänkte ta tillfället i akt att berätta vad som händer på restaurangen i år. Mycket är sådant ni känner igen, men lite är nytt!

Det stora som finns kvar sedan två år tillbaka är vårt system med det vi kallar för stamgästkonto. Det går till så att ni som gäster förskottsbetalar genom att sätta in pengar på ett konto i kassan och blir då tilldelade ett kundnummer. Varje gång ni handlar uppger ni bara ert nummer och då dras pengar från kontot. Vid varje köp får ni ett kvitto där det står vad ni har handlat samt hur mycket pengar som finns kvar på kontot. Om man sätter in 850:- (som motsvarar 10 luncher) eller mer så får man även 10% i bonus. 1000:- ger er alltså 1100:- att handla för! Konto kan man ha för sig själv eller dela hela familjen!

Kaffekortet är givetvis tillbaka även i år! Priset är bättre än någonsin: 500:- och då har du fritt kaffe både i restaurangen och i kiosken hela säsongen! Du får då ett grönt kort som du visar upp i kassan när du fikar.

(Kortet är personligt)

På juniorsidan kommer vi att erbjuda lunch för 55:- till alla våra yngre medlemmar och gäster. Det kommer även att finnas en ”mellispåse” med MER, frukt & smörgås för 30 :-, perfekt mellan skolan och golfträningen. Som tidigare så är vi även glada att kunna stötta juniorverksamheten genom försäljningen av vattnet ”Ungdomens Källa” som kommer att finnas i sortimentet längre fram på säsongen. Finns i varianterna stilla naturell, stilla kolsyrad och kolsyrad citron. 50 öre /såld flaska går till klubbens juniorer. Glöm inte heller att lämna in dina tomma PET-flaskor i restaurangen då även ALL pant skänks till juniorverksamheten. En inlämnad flaska gör alltså gott både för miljön och för framtidens golfare =)

Vi kommer som vanligt att servera lunch måndag-lördag och erbjuder då två alternativ inklusive sallad, bröd, dryck, kaffe & kaka för 85:-. På söndagar kommer vi att servera Söndagsmiddag som är en tvårättersmeny för 120:-.

Vi kommer även att ha fredagsmys med olika temabufféer varje vecka (tacos, spanskt, italienskt, grill mm) och vi planerar givetvis för våra egna tävlingar under året: Midsommargolfen och Kräftgolfen! Håll utkik på vår hemsida för all den senaste informationen om menyer, events och annat skoj på Terrassen i sommar.

Varmt välkomna önskar Helena & Tobias med personal.

www.terrassenimariefred.se

info@terrassenimariefred.se